-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:785 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:20

چرا در زمينه تبليغات به خصوص كارهاي فرهنگي روي جوانان اينقدر كوتاهي مي شود؟
قبل از هر چيز و به دور از هر گونه مبالغه و گزاف، داشتن قلمي روان و تأليفي ادبي در جملات و نيز توان در بيان احساسات و عواطف را به شما تبريك مي گوييم. اميد است با پرورش آن بتوانيد نويسنده اي نيرومند و مفيد براي جوانان باشيد. همان گونه كه شما صادقانه سخن دل خود را گفته ايد و از عمق جان خود قلم بر سفيدي كاغذ روان ساخته ايد، آنچه را كه ما با شما مي گوييم نيز از همين قماش است. ما برخي نامه ها را يك بار مي خوانيم و گاه نيز مجبور مي شويم دوباره بر آن مرور كنيم؛ ولي نامه شما از جمله مواردي بود كه در عين طولاني بودنش، آن را چند بار خوانده و هر بار به خواندنش بيشتر مشتاق شده ايم. اينها را نه براي مغرور كردن شما و نه به عنوان زمينه چيني براي سخنان بعدي، بلكه به جهت واقف ساختن بيشتر شما به استعدادي كه داريد و تأكيد بر به كارگيري آن در آينده، ياد آور شديم. در هر صورت از هر چه بگذريم سخن دوست بهتر است. نامه شما محورهاي زيادي براي بحث و گفت و گو دارد: 1- لزوم تبيين بيشتر مرزهاي گناه براي جوانان و رها ساختن آنان از سرگرداني و دغدغه هاي بي جا. 2- ضرورت تبليغ بيشتر مسائل ديني و تبيين منطقي و مستدل آنها. 3- كافي نبودن كتاب ها و نوشته هاي موجود براي جوانان (قابل توجه بيشتر شما). 4- وضعيت خانوادگي شما و تأثيراتي كه بر انديشه و شخصيت شما داشته است. 5- شناخت شما از شخصيت نافذ و گرم خود. 6- تشنه محبت واقعي بودن. 7- داشتن شخصيت اخلاقي و رفتار اصولي به جاي رفتارهاي طبيعي و خام. 8- سنگ صبور بودن براي ديگران. 9- خواب ديدن در مورد شخصي كه در آينده با او برخورد خواهيد كرد. 10- علاقه مند شدن شما به برخي اشخاص. 11- برداشت شما از مسأله ازدواج و چگونگي رابطه با همسر در آينده. البته اينها همه آنچه كه در نامه شما وجود دارد نيست، ولي به جهت اختصار به همين اندازه اكتفا مي كنيم. در رابطه با بندهاي 1 ، 2 و 3 ؛ ما نيز كاملاً با شما هم صدا و هم درد هستيم و اعتراف مي كنيم كه از نظر تبليغات آن گونه كه شايد و بايد كار نمي شود و آن چه مي شود نيز در حد مطلوب و در سطح مناسبي نيست. اما اين كه چه بايد كرد و از چه راهي بايد وارد شد، نيازمند كاوشي پردامنه و دراز آهنگ است كه شرح و بسط آن، مثنوي هفتاد مَن كاغذ مي شود.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.